Dumlekakor :P

2011-06-19 16:56:45

Ifall jag ska beskriva min dag idag med ett ord så blir det REGN!! så idag har man bara varit inne och bakat dumle kakor (:


Recept på dumlekakorna;
24 st

200 gr margarin/smör
3 dl vetemjöl
1 dl strösocker
1 tsk bakpulver
12 st Dumlekolor
24 halv-stora formar

Sätt ugnen på 200 grader. sätt ut formarna på en plåt.

Blanda ihop allt förutom dumlorna till en deg.
Dela degen i 24 bitar och rulla till runda bollar lägg bollarna i formarna.
Tryck ner en halv dumlekola i varje degboll.

Grädda mitt i ugnen i ca 10 minuter
såhär fina blev dom!


Postat av: MELI

sv: Kul att du är med och tävlar i veckans blogg, hör av mig när vinnaren är utsedd!

Allt bra idag? KRAM

2011-06-19 @ 18:23:25
URL: http://mmeeli.se



Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du nån blogg?:

Kommentar:

Trackback