fototips, bakvänt objektiv!

2011-11-02 18:57:47
här får ni ett fototips av mej:)
till alla er som har systemkamera, om man inte har ett macro objektiv kan man prova att ta loss objektivet från kamerahuset och vända på det och hålla det mot kamerahuset, man kommer suupernära runt sådär 3-4 cm!!!
med mitt 50mm objektiv kom jag så nära vet inte hur det är med andra objektiv, orkade inte kolla mina andra..
men det finns en nackdel!, det kan komma in smuts i både objektivet och kamerahuset, och det är ju inte så bra, så va försiktiga!
och koolla, det blir ju mycket större bländaröppning, ser det ut som ju, håller ni inte med, det ser ut som om det är f/1.4!?
''framvänt'' (normalt)
bakvänt:

Postat av: olivia-drömmen mot att bli fotograf

Har hört att de va bra, men visste inte att man kunde komma sååå nära :D

kramis♥

2011-11-02 @ 23:34:39
URL: http://oliviasfotoblogg.blogg.se/
Postat av: olivia-drömmen mot att bli fotograf

sv: tack:D

kramisaar♥

2011-11-03 @ 23:38:21
URL: http://oliviasfotoblogg.blogg.se/



Ditt fina namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du nån blogg?:

Kommentar:

Trackback